Pohybové terapie

Nevyhnutným krokom je naučiť sa spomaliť.

Začať vnímať súčasne seba, svoje telo a okolie... S tým súvisí spôsob dýchania, myslenia, reči – všetko je navzájom prepletené. To ako vnímame svoje telo v priestore, procesy v ňom prebiehajúce (od mechanických, chemických ...) závisí od koncentrácie mysle – od zamerania pozornosti. Známe porekadlo – kam smerujú tvoje myšlienky, tam smeruje tvoja energia -  to krásne vystihuje. Kam ti ide energia, tam si, takú realitu žiješ a nechávaš na seba pôsobiť.

Snáď najdôležitejšou podmienkou je už od nepamäti: Byť TU a TERAZ. Byť si vedomý toho čo si myslím, cítim, robím a postupne prebrať zodpovednosť sám za seba.

Keď sa naučíme byť TU a TERAZ, sústreďovať energiu (seba) vedome kam je potrebné, budeme zdravší, veselší a múdrejší – život bude plnohodnotnejší.


Spomínanú koncentráciu cvičíme postupne pri tzv. statických (statický čchi-kung) i pohybových meditáciách, akýchsi voľných formách tai-čchi. Pozorujeme svoje pomaly sa pohybujúce, uvoľnené telo a podľa stupňa obtiažnosti nášho cvičenia sa učíme uvoľnene koncentrovať na stále všestrannejší pohyb. Až nakoniec dospejeme k nádhernému 3D cvičeniu, kedy sa naše telo dokáže ľubovoľne plynulo, voľne a koordinovane presúvať priestorom a neposudzovať.


Čím viac ticha máme v mysli, tým viac sa dokážeme pohybovať v „3D režime“.

Nájdete nás na Facebooku